Strona internetowa firmy lub innej organizacji nie musi być kosztownym przedsięwzięciem jeśli wybierze się dobry system CMS czyli system do zarządzania treścią (ang. CMS – Content Management System). Dwa najpopularniejsze systemy to WordPress i Joomla. Często w firmach rozwijających swoją stronę www pojawia się pytanie: Hmmm, nasza strona firmowa, jaki CMS wybrać?
Odpowiedzi na to pytanie można szukać w porównaniach najpopularniejszych systemów. Wg analizy W3techs zestawiającej najpopularniejsze systemy CMS wygrywa WordPress przed Joomla, a dalej Drupal i inne systemy. W praktyce jednak każdy z tych systemów ma swoją specyfikę. Osobiście dobrze znam WordPress i Joomla, polecając je do różnych zastosowań. Każdy z tych systemów ma swój rodowód wywodzący się z odmiennych zastosowań. WordPress rozwinął się z systemu blogowego, a Joomla z platformy extranetowej. Dlatego też każdy z nich ma swój charakterystyczny rys funkcjonalny. WordPress jest chwalony za bogactwo gotowych dodatków i szablonów, a Joomla za zaawansowany silnik zarządzania uprawnieniami dostępu dla użytkowników.
WordPress spełni niewątpliwie oczekiwania małej firmy lub twórców treści np. blogerów, a Joomla pozwoli łatwo zrealizować portal z opcją logowania dla pracowników lub klientów.
Przykładem serwisu wdrożonego przez naszą firmę jest strona Katedry Systemów Transportowych Politechniki Krakowskiej, która oparta została na Joomla CMS.
System wykorzystywany jest przez pracowników katedry do aktualizacji informacji dla studentów – dostępnych bez logowania. Treści są aktualizowane po zalogowaniu w formie prostych formularzy nie wymagających znajomości systemu CMS. Bardziej zaawansowane możliwości mają w zapleczu systemu Joomla administratorzy i redaktorzy treści. Strona internetowa dostępna jest także w języku angielskim i niemieckim. Kolejne wersje językowe strony www można dodać w prosty sposób.